Lente
Oriënterende Ouderblijver
Hoi lieve allemaal,
Ik leg dit bericht hier neer met een heel zwaar gemoed, omdat ik er in mijn eigen omgeving nog nauwelijks over durf te praten.
Mijn geloof is altijd mijn anker geweest. Toen mijn man een tijdje geleden aangaf te willen scheiden ben ik letterlijk op mijn knieën gegaan. Ik heb gebeden, gesmeekt om herstel, gehoopt op een wonder dat ons huwelijk en ons gezin (we hebben twee kinderen van 10 en 12) bij elkaar zou houden. Maar de beslissing van mijn man staat vast en de realiteit haalt me keihard in.
Sindsdien voer ik een enorme innerlijke strijd die me dag en nacht bezighoudt:
Zijn hier andere gelovige ouders die door een scheiding heen zijn gegaan? Waar vonden jullie troost toen het stil bleef en hoe heeft jullie geloof zich hierna hersteld?
Ik leg dit bericht hier neer met een heel zwaar gemoed, omdat ik er in mijn eigen omgeving nog nauwelijks over durf te praten.
Mijn geloof is altijd mijn anker geweest. Toen mijn man een tijdje geleden aangaf te willen scheiden ben ik letterlijk op mijn knieën gegaan. Ik heb gebeden, gesmeekt om herstel, gehoopt op een wonder dat ons huwelijk en ons gezin (we hebben twee kinderen van 10 en 12) bij elkaar zou houden. Maar de beslissing van mijn man staat vast en de realiteit haalt me keihard in.
Sindsdien voer ik een enorme innerlijke strijd die me dag en nacht bezighoudt:
- De vraag 'waarom?': Waarom liet God dit gebeuren terwijl ik zo vurig bad om redding van ons verbond? Het voelt soms alsof mijn gebeden tegen het plafond blijven hangen en dat beangstigt me enorm.
- Schuldgevoel en schaamte: Binnen het geloof voelt een scheiding al snel als ultiem falen. Ik merk dat ik het ontzettend moeilijk vind om nog naar de kerk te gaan. Ik voel de blikken al branden, ook al bedoelen mensen het misschien niet slecht.
- De toekomst loslaten: Met mijn parttime salaris als secretaresse zie ik de bergen op de weg alleen maar groeien. Waar haal je het vertrouwen vandaan dat God echt voorziet en een nieuw plan heeft wanneer je hele fundament weggeslagen is?
Zijn hier andere gelovige ouders die door een scheiding heen zijn gegaan? Waar vonden jullie troost toen het stil bleef en hoe heeft jullie geloof zich hierna hersteld?