Mijn ex manipuleert de kinderen: Signalen herkennen en je kind beschermen

• Topic starter Topic starter Lux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Dat klinkt echt als een gigantische nachtmerrie om in te zitten. Het is gewoon zo lastig als je ziet dat kinderen als een soort pionnen worden ingezet. Ik bedoel, ze horen toch gewoon kind te kunnen zijn zonder dat ze in die volwassen conflicten worden meegezogen.Je wilt ze dan beschermen tegen die invloed of de veilige haven te zijn, maar dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan als de andere kant constant loopt te stoken en de boel verdraait. Heel veel sterkte voor de mensen die hier middenin zitten, want ik kan me voorstellen dat je daar op den duur compleet radeloos van wordt... hoe ga je daar in godsnaam nuchter onder blijven?

Ik ken dit maar al te goed.
Het is heel pijnlijk. Je zou denken dat je daaraan gewoon geraakt, maar dat is zeker niet.

Je kan alleen voor jezelf instaan. Als het de andere ouder erom te doen is om je leven te verwoesten wordt het een moeilijke strijd. Soms is het dan beter om even aan de kant te gaan staan zodat de waarheid vanzelf kenbaar kan worden.

Alles is nog zo vers en verwarrend dat 'k soms amper kan ademen.

Als ik dan verhalen zoals dit lees, vliegt het angstzweet mij echt aan. Het is m'n grootste nachtmerrie dat er later zo'n strijd ontstaat of dat de kinderen het middel worden van de strijd.

Dankjewel om dit zo open te delen. Raad kan ik u helaas nog niet geven, want ik sta zelf nog met m'n handen in 't haar aan het absolute begin... maar ik wil u wel heel veel moed inspreken.

En als er dingen zijn waarvan ge achteraf denkt "had ik dat vanaf dag één maar anders aangepakt om die escalatie voor te zijn", dan lees ik heel graag mee. Veel sterkte aan iedereen die hier middenin zit 😔

• Like
Waarderingen: Lux
Alles is nog zo vers en verwarrend dat 'k soms amper kan ademen.

Als ik dan verhalen zoals dit lees, vliegt het angstzweet mij echt aan. Het is m'n grootste nachtmerrie dat er later zo'n strijd ontstaat of dat de kinderen het middel worden van de strijd.

Dankjewel om dit zo open te delen. Raad kan ik u helaas nog niet geven, want ik sta zelf nog met m'n handen in 't haar aan het absolute begin... maar ik wil u wel heel veel moed inspreken.

En als er dingen zijn waarvan ge achteraf denkt "had ik dat vanaf dag één maar anders aangepakt om die escalatie voor te zijn", dan lees ik heel graag mee. Veel sterkte aan iedereen die hier middenin zit 😔
Soms is het beter om iets toe te geven dan dat je anders naar een advocaat moet gaan.

Dat kinderen in zo’n machtsspel moet belanden is onwezenlijk.
Ik heb hier zoveel bang voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven